15. FEB 2017

Nový cvik na zadok? Vyskúšajte kmitanie na stranu

Určite každá žena túži po peknom, pevnom a vypracovanom zadku. Avšak veľakrát sa stane, že sa celý proces zabrzdí kvôli jednotvárnemu tréningu, v ktorom sa striedajú iba základné cviky.

Neverili by ste, ale práve táto skutočnosť je často dôvodom toho, že sa posilňovanie dostane až na pozíciu za vysedávaním pred televíziou, a odtiaľ sa už potom opäť znova veľmi ťažko vstáva. Práve pre takýto prípad je treba si tréningový plán vždy obohacovať novými cvikmi, ktoré vám tréning spravia oveľa viac zábavnejším. V prípade precvičovania zadku je veľmi dobrou voľbou kmitanie na stranu.

Hlavné zapojené svaly

K hlavným zapojeným svalom pri vykonávaní tohto cviku patrí veľký, malý, ale aj stredný sedací sval, a dokonca aj abduktory (odťahovače).

Prevedenie cviku

Ľahnite si na ľavý bok a nohy pokrčte do 90-stupňového uhla. Ľavú ruku si dajte pod hlavu a pravú vbok. Vaše telo musí byť vyrovnané a je dôležité, aby ste sa neprehýbali dopredu a ani dozadu. Samotné cvičenie prebieha tak, že zatiaľ čo päty máte stále položené na sebe, kolená od seba pomaly odťahujete. Cvičte pomaly a pri každom oddialení kolien do vášho maxima svaly na chvíľu stlačte. Opakujte 12 až 15-krát v 3 až 4 sériách na každú stranu.


Zdroj: youtube.com

S čím skombinovať kmitanie na stranu?

Ako som písal, cvičiť treba tak, aby ste to robili s radosťou a v žiadnom prípade nie z donútenia. Takže cviky si zaraďte do tréningového plánu tak, aby ste pomocou nich precvičili buď celé nohy (ak v daný deň precvičujete nohy), alebo celé telo (ak cvičíte touto formou tréningu). Ja osobne by som vám však vždy odporučil zaradiť na dôkladné precvičenie nôh drepy a výpady. Tieto dva cviky by ste si mali odcvičiť vždy a k nim následne pridať niečo nové.  

Dá sa vypracovať pekný zadok iba cvičením?

Určite nie! Hlavnú úlohu bude vždy zohrávať zdravá a vyvážená strava. To znamená zvýšenie príjmu bielkovín, zdravých tukov a zeleniny a zníženie sacharidov (z nich hlavne rýchlych cukrov).  

Úprava jedálnička zohráva až 80 % úspechu. Avšak, ak by sa vám naozaj nedarilo pohnúť so stravou, aj tak netreba na cvičenie zabudnúť. Treba si totižto uvedomiť, že aj málo je viac, ako nič.

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Mám prirodzene objemnejšie lýtka. dá sa to skorigovať cvičením?Mám prirodzene objemnejšie lýtka. Dá sa to skorigovať cvičením?

Ak patríte k ľuďom s objemnejšími lýtkami, určite nie ste práve nadšení (hlavne čo sa týka žien).

 

Netrápte svoje kĺby nesprávnym cvičenímNetrápte svoje kĺby nesprávnym cvičením

Cvičenie je dobré pre naše srdce, pomáha pri chudnutí a poskytuje mnoho výhod súvisiacich so zdravím. 

 

Správne dýchanie pri tréninguSprávne dýchanie pri tréningu je dôležité

Hoci je mu venuje málo pozornosti, dýchanie je kritickou zložkou úspešného tréningu. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Nový cvik na zadok? Vyskúšajte kmitanie na stranu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1149
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.