14. JUL 2016

Drep je náročný, ale účinný

Drep vždy bol, je a bude dokonalým cvikom. Avšak veľa ľudí ho práve s radosťou necvičí, pretože je pomerne náročný. 

Hlavné výhody drepov

Vďaka drepom neposilníte iba kvadricepsy, ale aj lýtka, zadok, hlboký stabilizačný systém a brucho. Chudnutím pomocou aeróbnych cvičení a vhodným stravovaním síce schudnete tuk, ale zadok zostane padnutý a plochý. To určite nie je snom ani jednej ženy.

Ako vykonávať základné drepy?

Pokrčte kolená, mierne sa predkloňte a urobte drep. Hĺbka drepu závisí od vašich možností, ale platí, že čím je drep hlbší, tým je náročnejší a aj účinnejší. Pri pohybe nahor sa nikdy neodrážajte. Pohyb musí byť plynulý.


Zdroj video: www.youtube.com

Ďalšie účinné varianty drepov

  • Sumo drepy – dajte nohy od seba na šírku o niečo viac, ako je šírka ramien. Špičky umiestnite do polohy 45 stupňov od päty a vykonávajte drepy.
  • Drep s výskokom – z drepu sa odrazte a vyskočte s natiahnutými nohami. Následne dopadnite späť do drepu. Pri výskoku si môžete pomôcť aj švihom rukami.
  • Drep vo výdrži – klesnite do drepu a v tejto polohe sa snažte vydržať čo najdlhšie.
  • Drep so zdvíhaním nôh do bokov – vykonajte klasický drep, pričom pri zdvihu hore zdvíhajte nohy striedavo do bokov.
  • Drep s výtlakom činiek – chyťte do oboch rúk jednoručky a zdvihnite do výšky ramien. Po postavení sa vytlačte činky do stropu. Následne ich vráťte späť na ramená a znovu vykonajte drep.   

Pred každým tréningom vykonajte dynamický strečing a po tréningu statický. 

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Ako cvičiť na letnej dovolenke?Ako cvičiť na letnej dovolenke?

Tento tréning nezaberie veľa času a udrží vás vo forme.

 

Mám veľkú nadváhu. ako začať s cvičením?Mám veľkú nadváhu. Ako začať s cvičením?

Ľudia, ktorí trpia nadváhou alebo obezitou, by mali upraviť svoj stravovací plán a začať s fyzickou aktivitou. 

 

Na čo je dobré vytáčanie so záťažou v sede?Na čo je dobré vytáčanie so záťažou v sede?

Kto by nechcel mať počas horúceho leta viditeľné brušné svaly a bruško, ktoré je dostatočne spevnené? 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Drep je náročný, ale účinný

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1367
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.