8. MAR 2017

4 minúty k sexi brušku denne

V poslednej dobe sa tabata teší veľkej obľube. Treba sa však pripraviť na to, že si dáte poriadne do tela, a to za krátky čas. 

Výsledkom však budú nielen pekné svaly, ale aj kvalitná kondička.

Čo je to tabata

Ide o verziu HIIT, čo v preklade znamená vysoko intenzívny intervalový tréning. Je založený na pravidelných opakovaniach 20-sekundového cvičenia a ďalších 10-tich sekundách oddychu. Robí sa 8 takýchto opakovaní. To znamená, že vám nezaberie viac ako 4 minúty, no aj napriek tomu sa pri tom poriadne zapotíte.

Aké cviky zaradiť do tabaty?

Okrem minimálneho časového zaťaženia má tabata aj ďalšiu výhodu a to, že je v nej možno cvičiť v podstate všetky druhy cvikov. Pred tabatou je určite nevyhnutné vykonať rozcvičku a dynamický strečing. Po odcvičení statický strečing. Celý tréning môžete precvičovať jednu svalovú partiu (cviky na brucho, na nohy...), alebo celé telo (jumping jack, beh na mieste...).

Tabata na brušné svaly

  • Vytáčanie tela do bokov vo vzpore – umiestnite si telo do planku (ľahnite si na podlahu tvarou k zemi, lakte ohnite do pravého uhla a váhu tela umiestnite na predlaktia a špičky nôh. Panvu držte mierne podsadenú tak, aby ste mali rovný chrbát. Vaše telo musí tvoriť priamu líniu od hlavy až k pätám) a striedavo sa nakláňajte do bokov tak, že sa snažíte položiť päty na zem.
  • Striedanie planku na dlaniach a na predlaktiach – z planku na predlaktiach sa vytláčajte do planku na zápästiach.
  • Dvíhanie panvy v planku na predlaktiach – umiestnite sa do polohy planku na predlaktiach a zdvíhajte panvu nad počiatočnú polohu a späť do počiatočnej polohy.
  • Bočný plank – ľahnite si na jednu stranu tela, pričom majte vystreté nohy. Predlaktie si oprite o zem tak, že lakeť je pod ramenom a predlaktie je pred telom a k nemu zviera približne 90-stupňový uhol. Druhú ruku majte položenú na boku tela. Kontrakciou šikmých brušných svalov sa zdvihnete, aby bolo telo v jednej línii.
  • Opakujte prvý cvik.
  • Opakujte druhý cvik.
  • Opakujte tretí cvik.
  • Opakujte štvrtý cvik, ale vymeňte si ruky.

Hoci tento tréning určite nebude najľahší, bude veľmi účinný. Dôležité je nevzdať sa, ale zotrvať. Výsledky sa určite dostavia.  

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Karpálny tunel – čo je to a aké cviky pomôžu?Karpálny tunel – čo je to a aké cviky pomôžu?

Syndróm karpálneho tunela je zdravotný problém, ktorý sa v poslednej dobe objavuje u viac a viac ľudí. 

 

Cviky na uvoľnenie krčnej chrbtice pre každéhoCviky na uvoľnenie krčnej chrbtice pre každého

Bolesti v oblasti krku sa objavujú čoraz častejšie.

 

Cviky, ktoré si môžete zacvičiť už ráno v posteliCviky, ktoré si môžete zacvičiť už ráno v posteli

Veľa ľudí sa často vyhovára, že nemôžu cvičiť, pretože nemajú čas, alebo keď prídu domov z práce, tak sú už veľmi unavení. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 4 minúty k sexi brušku denne

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1199
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.