5. APR 2011

Zabojujme proti jarnej únave!

Tinka

Aj vás s odchádzajúcou zimou začala trápiť jarná únava? Máme super správy. Proti jarnej únave sa dá pobojovať! A ani to tak nebolí :) Našli sme pre vás zopar tipov ako ju poraziť!

Konečne sme sa dočkali! Dni sú dlhšie, slnko už skrylo svoje zuby a teší nás hrejivými lúčmi. Všetko sa vonku prebúdza k životu, priestor okolo nás opäť nadobúda zelenú podobu. Všetko po zimnom spánku znova ožíva. Tak prečo nie my?

S príchodom jari ruka v ruke prichádza aj jarná únava. Zimné mesiace na sklonku svojho odchodu zanechajú naše organizmy vyčerpané. Minimálny pohyb na čerstvom vzduchu, prekúrené miestnosti v ktorých cez zimné mesiace trávime veľa času, nedostatok slnečných lúčov, to všetko nášmu organizmu neprospieva. Výsledkom je unavené telo, ktoré treba opäť rozpumpovať k životu. Jarná únava trápi až tri štvrtiny ľudí, blokuje tok životnej energie a dôsledkom je veľká únava a vyčerpanie.

Našťastie na každú chorobu existuje liek. Ako prvá pomoc prichádzame aj my! Pozrite, čo sme pre vás naordinovali v boji proti jarnej únave.

Dodržiavajte pitný režim

Najvýznamnejšou vecou, ktorú môžete sami v boji s jarnou únavou ovplyvniť, je pitný režim. Ak má človek dlhodobo nedostatok tekutín, telo prejde do úsporného režimu. Piť sa má pravidelne v menších dávkach celý deň!  Nestačí až vo chvíli, keď sa dostaví pocit smädu. To už je telo silne odvodnené.

Viac o pitnom režime si môžete prečítať aj v našom ďalšiom článku tu.

Pobyt na čerstvom vzduchu

Kyslík je pri prekonávaní únavy nenahraditeľný. Nenechajte sa odradiť ani zatiahnutou oblohou. Pretože slnečné lúče, ktoré organizmus tak potrebuje, prenikajú aj cez oblaky. Skúste zobudiť svoje telo behom, bicyklovaním alebo len príjemnou prechádzkou a hneď pocítite blahodárne účinky pohybu na vlastnej koži.

Príjem vitamínov

Stratenú energiu získate najmä vďaka vitamínu C. Odporúča sa aj príjem ginko bilobi, ktorý stimuluje nervový systém. Vďaka pôsobeniu slnečného žiarenia sa v koži začne vytvárať aj pre kosti veľmi dôležitý vitamín D.

Stavte najmä na ľahkú jarnú zeleninu, ktorá je bohatá na výživné látky. Vitamín C obsahuje každý druh čerstvej zeleniny a ovocia. K najvýznamnejším zdrojom patrí zelená paprika, brokolica, ale i jahody. Produkciu vitamínu D možno podporiť i stravou bohatou na ryby. Pripravte si šaláty s tuniakom, makrelou či lososom. Zbavíte sa nadbytočných kíl a ťažké vyprážané jedlá vás nebudú zbytočne oberať o energiu.

Stretnutia s priateľmi

Ak zostanete sedieť doma so svojou únavou a so smútkom, môže sa vám stať, že zbytočne upadnete do depresie. Práve tá je často sprievodným znakom jarnej únavy. Dohodnite si stretnutie s priateľmi. Na škodu nie je ani prvý jarný piknik či otvorenie grilovacej sezóny. Posedenia nenaťahujte dlho do noci. Boj s jarnou únavou si vyžaduje i dostatočný spánok.

Aby ste z tohto boja vyšli ako víťazi, majte na pamäti tieto rady, ktoré vám určite pomôžu navrátiť stratenú rovnováhu. Ide predsa jar, ročné obdobie, ktoré po zime vždy tak túžobne očakávame. Nenechajte si vziať túto radosť.

Prajeme vám veľa síl a veríme, že jarnú únavu hravo zvládnete a prekonáte! Ako na vás pôsobí jarná únava? Môžno máte vlastné recepty, ako ju prekonať. Sme zvedaví na vaše reakcie.


DISKUSIA K ČLÁNKU (2)

Diskusia k článku - Zabojujme proti jarnej únave!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

Ela
Ela
 11.4.2011 10:49

tinka8: Tinka, vdaka za rady! Ja som teraz zvolila lahsiu stravu a citim sa ovela lepsie! nie som taka malatna, hlavne po obede...a uz sa mi nechce tolko spat :)

 
tinka8
tinka8
 6.4.2011 17:09

Ja sa vzdy strasne tesim na jar..a vzdy ma ta unava dostane..ale nevzdavam to..verim v krasu dalsich lepsich dni..viac a viac slnecnyych smajlik - 13

 

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.