21. MAR 2012

Zábavnejší pilates s fitloptou

Mirka

Fitlopta je skvelou cvičebnou pomôckou pri mnohých športových aktivitách. Udomácnila sa i v pilatese, vďaka čomu je cvičenie efektívnejšie a zábavnejšie.

Možno si pamätáte na dobu, keď sa fitlopty stali hitom. Boli preferované ako užitočná cvičebná pomôcka a zdravá náhrada stoličky pre ľudí, ktorí vykonávajú sedavé zamestnanie. Od tých čias sa fitlopty rozšírili do rozličných sfér športových aktivít. Bez fitlôpt sa nezaobídu fitcentrá, centrá jogy, pilatesu a ani rehabilitačné zariadenia.

Všeobecne sú fitlopty obľúbené, pretože nútia športových nadšencov udržať rovnováhu a tak zapájať širšiu škálu svalových skupín. Zlepšujú držanie tela, rovnováhu a celkovú silu. Prostredníctvom fitlopty možno vytvoriť efektívny a zábavný tréning.

Nezabúdajte na správny výber fitlopty. Pre začiatočníkov sú vhodné menej tvrdé verzie fitlôpt. Nepodceňujte ani veľkosť, ktorá sa štandardne volí podľa výšky.

Fitlopty v pilatese

Od doby, keď pilates uzrel svetlo svetla, uplynulo veľa času. V súčasnosti sa pilates teší veľkej obľube u hviezd svetového formátu i „bežných smrteľníkov“. Zaujímavejším a obohacujúcejším sa stal pilates aj vďaka začleneniu fitlôpt medzi cvičebné pilates pomôcky.

Fitlopta je skvelou pomocníčkou, ktorá pomáha budovať POWERHOUSE resp. centrum sily, ktoré je jedným z najdôležitejších princípov pilatesu. Existujú desiatky spôsobov, ktorými možno fitloptu začleniť do hodiny pilatesu. Všetko závisí od vynaliezavosti inštruktora. Jediné, na čo treba myslieť je, aby boli dodržané základné princípy cvičenia. Pilates musí zostať pilatesom bez ohľadu na použité cvičebné pomôcky.

Aké sú pozitíva cvičenia pilatesu s fitloptou?

  • Pilates s fitloptou je vhodný pre rozvoj celkovej stability a udržanie rovnováhy,
  • pozitívne pôsobí na svalstvo chrbta a problematické brušné partie,
  • je stvorený pre ľudí, ktorí trpia nepríjemnými bolesťami chrbtice,
  • zlepšuje kvalitu, rozsah pohybu, vytrvalosť a silu,
  • eliminuje zranenia, ktoré môžu vzniknúť pri vykonávaní rôznorodých činností v bežnom živote,
  • je ideálny pre posilnenie brušných svalov po pôrode,
  • patrí medzi skvelé relaxačné metódy, je zábavné a efektívne,
  • zapája svaly, ktoré zostávajú pri väčšine športových aktivít nevyužité,
  • fitlopty sú ľahko dostupné a odolné.

Aké zásady treba dodržiavať pri cvičení pilatesu s fitloptou?

V prvom rade sa sústreďte na dôsledné dodržiavanie zásad pilatesu. Myslite na to, že kvalita je dôležitejšia ako kvantita. Spočiatku opakujte jednotlivé cviky aspoň 5-krát a postupne pridávajte. Pilates s fitloptou je ideálne cvičiť 3-krát týždenne.




DISKUSIA K ČLÁNKU (2)

Diskusia k článku - Zábavnejší pilates s fitloptou

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

Misulatko
Misulatko
 15.8.2012 0:04

<a href="http://www.topdieta.sk/cviky-na-brucho/">cviky na brucho</a> [url]http://www.topdieta.sk/cviky-na-brucho/[/url]

 
Misulatko
Misulatko
 15.8.2012 0:03

http://www.topdieta.sk/cviky-na-brucho/

 

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 856
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.