16. JUL 2012

Relaxujte v lete so zdravými nápojmi!

Mirka

K letnému relaxu patria osviežujúce nápoje. Prezradíme vám, ktoré sú chutné a zdravé. Pridáme aj niekoľko jednoduchých receptov, ktorými môžete potešiť seba, rodinu i priateľov!

Slnkom zaliata pláž pripomína jagavé zlato. Tyrkysové more rozprávkovú atmosféru dokonale dokresľuje. Relaxujete na ležadle a nechávate sa unášať fascinujúcou dovolenkovou atmosférou.

K leňošeniu na pláži neodmysliteľne patrí pitný režim. Tekutiny sú v letných horúčavách základným predpokladom zdravia a sviežosti. V lete je potrebné prijať viac ako dva litre vody. Otázka znie, ako pokryť potrebu tekutín chutne a efektívne? Nechajte sa inšpirovať našimi tipmi!

Ktoré tekutiny sú vhodné pre pitný režim?

Skôr ako si predstavíme osviežujúce a zdraviu prospešné nápoje, pozrime sa na bežné možnosti pokrytia pitného režimu. Nech už znie nasledovné odporúčanie akokoľvek ošúchane, pravdou zostáva, že pre pitný režim je najlepšia voda z vodovodu. Ak sa vám napriek snahe nepodarilo do pitnej vody „zamilovať“, skúste ju ochutiť prírodnými arómami. Do džbánu pridajte plátok citrónu, limetky alebo šťavu z pomaranča.

Unikátnymi schopnosťami posilňovať imunitu a liečiť zdravotné neduhy majú rozličné bylinkové čaje. Stačí niekoľko kociek ľadu a príjemné osvieženie je na svete. Neviete sa ubrániť sladeniu? Potom využite služby domáceho medu alebo tmavého trstinového cukru.

Vitamíny, minerály, stopové prvky a vlákninu najlepšie doplnia ovocné a zeleninové šťavy. Snažte sa šťavy konzumovať čerstvé. Ak ste odkázaní na kupované produkty, zásadne preferujte 100-percentné šťavy, ktoré je vhodné zriediť s vodou.

S letom je spojené pitie miešaných alkoholických drinkov, piva a ľadovej kávy. Nepatria k ukážkovým formám dopĺňania tekutín, no dovolenka bez nich by bola nepredstaviteľná. Uvedené nápoje sú bohaté na kalórie, alkohol a kofeín navyše pôsobia diureticky, preto je nevyhnutné zvýšiť príjem zdravých nápojov.

Tajomstvo najlepších letných nápojov je odhalené!

Letné nápoje určené k relaxu by mali okrem hydratácie, pocitu osvieženia, skvelej chuti a viacerých zdravotných pozitív, byť jednoduché na prípravu. Chcete vedieť, ktoré nápoje brázdia popredné rebríčky zdraviu prospešných tekutín? Čítajte ďalej...

1.  Neobyčajné prínosy „obyčajného“ zeleného čaju

Zelený čaj je známy a obľúbený nielen kvôli jedinečnej chuti, ale aj zdravotným výhodám, ktoré pravidelné pitie čaju prináša. Je bohatý na antioxidanty, ktoré eliminujú vplyv škodlivých voľných radikálov. Z tohto dôvodu zelený čaj bojuje proti rakovinovým ochoreniam, chorobám srdca, zubnému kazu a osteoporóze. Viaceré vedecké štúdie označujú zelený čaj za vhodný doplnok chudnutia, pretože urýchľuje proces premeny tuku na energiu.  

Tip na prípravu ĽADOVÉHO ZELENÉHO ČAJU: Zelený čaj pripravujeme klasickým spôsobom. Pri lúhovaní pridáme k čajovému vrecúšku celú škoricu a klinčeky. Precedíme a necháme vychladnúť. Dochutíme potrebných množstvom citrónovej šťavy, medom alebo trstinovým cukrom. Pred podávaním pridáme do džbánu kocky ľadu.

2. Aromatická mäta osviežuje a pomáha s trávením!

Mäta je obľúbenou letnou bylinkou. Je súčasťou chladených nápojov i mnohých jedál. Rastline sa darí v záhradke za domom i v kvetináči na okennom parapete bytu. Vďaka nenáročnosti si môžete mätu dopriať kedykoľvek čerstvú. Mäta obsahuje celý rad prospešných látok, ktoré majú schopnosť uľahčiť trávenie a odstrániť hnačku. Príjemným vzhľadom a arómou pozitívne ovplyvňuje celkovú psychickú pohodu.

Tip na prípravu bezalkoholického MOJITA: V pohári rozdrvíme mätu, trstinový cukor a kúsky limetky. Po rozpustení cukru pridáme drvený ľad a dolejeme sódovkou.

3. Paradajková šťava chráni pleť i ľudské srdce!

Paradajky patria medzi jednotky v obsahu látky s názvom lykopén. Lykopén chráni pokožku pred škodlivým UV žiarením. Rajčiny sú nepriateľmi rakovinových a kardiovaskulárnych ochorení, pretože obsahujú vitamíny C, E, biotín, vitamíny skupiny B, celý rad minerálov a stopových prvkov. Rovnako dobre poslúžia pri zvyšovaní imunity, disponujú antibiotickými účinkami a zlepšujú trávenie.

4. Pomaranč, mandarínka, citrón a grapefruit – dokonalé zložky letnej ovocnej šťavy

Pomaranč je bohatou zásobárňou vitamínu C, draslíka a ďalších výživných látok. Vďaka tomu je vhodný pre ľudí s vysokým krvným tlakom a vysokou hladinou cholesterolu. Chuť pomaranča prináša dokonalé osvieženie.

Podobným zložením i účinkami na ľudský organizmus disponuje ďalší citrusový plod, mandarínka. Okrem iného je zdrojom vitamínov skupiny B, ktoré pozitívne vplývajú na nervový systém.

Grapefruit je pomocníkom pri chudnutí, pretože urýchľuje metabolické procesy. Obsahuje celé spektrum vitamínov, minerálov a stopových prvkov, pričom najväčšie zastúpenie má vitamín C a draslík. Pitie ovocnej šťavy podporuje imunitný systém a znižuje riziko vzniku obličkových kameňov.

Kategóriu citrusov uzatvoríme citrónom, ktorý je považovaný za najlepšieho pomocníka budovania silnej obranyschopnosti organizmu. Je vhodný nielen na vnútorné, ale i vonkajšie použitie najmä v domácej kozmetike.

Tip na prípravu CITRUSOVÉHO OSVIEŽENIA: Očistený pomaranč, mandarínky a grapefruit odšťavíme. Pridáme niekoľko kvapiek citrónu. V prípade potreby rozriedime minerálnou vodou, pridáme ľad a ozdobíme kolieskom citrónu a mätou.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Relaxujte v lete so zdravými nápojmi!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 856
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.