10. AUG 2011

Prvá cesta do fitka. Ako začať?

Mirka Sentivanová

Rozmýšľate nad cvičením v posilňovni a neviete ako začať? Určite vám pomôžu odpovede na časté otázky, ktoré si kladie nejeden nováčik.

Aj vy ste sa odhodlali urobiť niečo so svojimi ochabnutými svalmi, alebo by ste chceli nabrať svalovú hmotu? Rozhodli ste sa pre posilňovňu a neviete ako začať? Ste na správnej adrese, kde vám zodpovieme najčastejšie otázky, ktoré si pred vstupom do posilňovne kladie nejeden nováčik.

Je posilňovňa to správne cvičenie pre mňa?

Pre ľudí, ktorí doposiaľ nešportovali, je posilňovanie tým správnym začiatkom pre zlepšenie kondičky. Je však potrebné poznať svoje zdravotné obmedzenia, a preto pri akýchkoľvek pochybnostiach neváhajte kontaktovať svojho ošetrujúceho lekára. Lekár s vami môže prekonzultovať váš zdravotný stav, poradiť vám, prípadne určiť nevhodné cvičenie pre vás.

S trénerom alebo bez?

Radšej raz vidieť ako stokrát počuť „ hovorí staré slovenské príslovie. A naozaj to platí aj v tomto prípade. Ak ste začiatočníkom a nechcete svojmu telu ešte viac uškodiť, určite by ste si mali nechať poradiť od skúseného trénera. Nesprávnym cvičením nielen že nedosiahneme želané výsledky, dokonca môžete utrpieť aj úraz. Kvalitný tréner vás naučí, ako cvičiť technicky správne, no dokáže vás a motivovať inšpirovať k lepším výsledkom. Osobného trénera nájdete dnes už v každom zariadení, je len na vás vybrať si toho správneho:)

Aké výsledky chcem dosiahnuť?

Pre začiatok je potrebné stanoviť si reálne ciele. Jedno cvičenie v posilňovni z vás nespraví Arnolda Schvarznegra, ani po ňom nezhodíte 7 kíl nadváhy z Vianoc. Je potrebné si uvedomiť, že samotné cvičenie k želaným výsledkom nestačí. Kvalitná a plnohodnotná strava by sa mala stať súčasťou vášho jedálneho lístka, rovnako ako aj dostatok oddychu a regenerácie. Nie je vhodné svoje telo prepínať, hlavne ak s cvičením iba začínate. Cvičenie by vám v každom prípade malo prinášať radosť.

Ako často cvičiť?

To, ako často by ste mali navštevovať posilňovňu závisí od viacerých faktorov. Ak je pre vás posilňovanie len doplnkovým športom k inému športu, budú vám určite bohato stačiť dve až tri návštevy do týždňa. Svalovým nadšencom, ktorí sa rozhodli nabrať svalovú hmotu sa odporúča začať s troma tréningami do týždňa. Nakoľko nemajú príliš veľké skúsenosti s cvičením a predovšetkým nepoznajú svoje telo a ani reakciu na záťaž. V tomto prípade platí, že „pomaly ďalej zájdeš“ .

Výživové doplnky- áno či nie?

Na trhu máme veľký sortiment výživových doplnkov pre športovcov. V základnom princípe fungujú dvoma spôsobmi. V prvom prípade nám pomáhajú odbúravať nahromadený tuk, a tým aj zlepšujú výsledky dosiahnuté cvičením, alebo slúžia na naberanie svalovej hmoty. Je však potrebné si uvedomiť, že aj napriek tomu, že vám možno pomôžu zhodiť pár kíl, či vyformovať postavu, samotné cvičenie nenahradia. Ich efekt sa však po ich vysadení tiež stratí, preto si treba zvážiť či sa oplatí do nich investovať.

Ak sa rozhodnete pre posilňovňu nezabudnite aj na vhodné oblečenie, dobrú obuv, malý uteráčik, ktorý vám padne až naštartujete svoje telo do pohybu. A na fľašu s vodou. Pitný režim je pri cvičení mimoriadne dôležitý.


DISKUSIA K ČLÁNKU (1)

Diskusia k článku - Prvá cesta do fitka. Ako začať?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

Zdravicko
Zdravicko
 11.8.2011 12:09

Sranda, ja som mala presne tieto veci na mysli, ked som isla prvykrat do posilnovne :) Ak mozem poradit, tak netreba sa hanbit trenerov. Prave naopak, treba ich vyuzit a popytat sa ich na to, ako spravne cvicit. Inak si mozete narobit viac problemov ako uzirku smajlik - 12

 

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 856
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.