3. OKT 2012

Priberáte? Pociťujete únavu? Možno trpíte prekyslením organizmu!

Mirka

Prekyslenie organizmu môže byť príčinou mnohých zdravotných problémov. Čo ho spôsobuje? Ako proti nemu bojovať? Čítajte ďalej a dozviete sa viac!

Téma prekyslenia organizmu v poslednom čase rezonuje medzi odbornou i laickou verejnosťou. Musíme uznať, že oprávnene, lebo acidóza spôsobuje celý rad zdravotných ťažkostí. Prekyslenie organizmu vedie napríklad k cukrovke, nadváhe, migrénam, vypadávaniu vlasov, akné, kvasinkovým infekciám, únave či ekzémom. Je jedným z činiteľov, ktoré výrazne narúšajú fungovanie imunitného systému. Liečba spočíva predovšetkým v úprave jedálnička a zaradenia športovej aktivity do životného štýlu.

Poznáte podstatu prekyslenia organizmu?

Nebudeme vás zbytočne frustrovať náročnými definíciami, pretože to nie je naším cieľom. Acidóza je nerovnováha medzi kyslým (pH<7) a zásaditým (ph>7) prostredím v našom organizme. Vzniká vtedy, keď vplyvom určitých faktorov (strava, stres), nedokáže náš organizmus udržať stav rovnováhy. Následne sa vo svaloch, kĺboch a vnútorných orgánoch kyseliny hromadia a spôsobujú problémy.

Primárnou príčinou prekyslenia organizmu je konzumácia nesprávnych, resp. „kyslých“ potravín. Za ďalšie významné faktory, zodpovedné za vznik acidózy, sú považované stres, znečistené prostredie, nedostatok tekutín, vitamínov a minerálov. V ojedinelých prípadoch je prekyslenie organizmu spojené s nejakou chorobou alebo dlhodobým užívaním liekov.

Zaujímavý rozhovor o prekyslení organizmu si môžete pozrieť v nasledujúcom videu.

Kyselinotvorné a zásadité potraviny v kocke

Skôr ako si vymenujeme aspoň niektoré z kyselinotvorných a alkalických potravín, je potrebné zdôrazniť, že ku zachovaniu rovnováhy pH v tele je potrebné, aby sa denný príjem kyslých a zásaditých potravín pohyboval v pomere 1:3 až 1:4.

Zásadité druhy potravín (zabraňujú prekysleniu) väčšina z nich je rastlinného pôvodu (ovocie, zelenina, strukoviny).

Kyslé potraviny – (spôsobujú acidózu) – tvoria ich prevažne produkty živočíšneho pôvodu (mäso, ryby, vajcia, syry) okrem mlieka a jogurtov, všetky obilniny a výrobky z nich vyrobené. Zo strukovín sem patrí napríklad šošovica. Z ovocia brusnice, slivky a čučoriedky.

Ako zistím, že môj organizmus je prekyslený?

Ak máte podozrenie na prekyslenie organizmu kvôli vyššie uvedeným príznakom, zakúpte si v lekárni niektorý z testov, ktoré určujú pH v tele. Najčastejšie majú testy podobu prúžkov, ktoré analyzujú vzorku moču alebo slín. Za optimálny sa považuje stav, keď je hodnota pH v rozmedzí 6,75 až 7,25.

Ako s prekyslením organizmu bojovať?

  • Obmedzte kyselinotvorné potraviny, najmä mäso, obilniny, syry, vajcia, alkohol, potraviny s vysokým obsahom rýchlych sacharidov, soli a konzervačných látok.
  • Pravidelne športujte a zdržiavajte sa na čerstvom vzduchu!
  • Pite dostatok tekutín, pri prekyslení organizmu sa odporúča pramenitá voda a bylinkové čaje (púpava, zelený čaj).
  • Sústreďte sa na konzumáciu zeleniny (brokolica, uhorky, paradajky) a ovocia (citrusové plody). Denne si doprajte niekoľko porcií.
  • Jedálny lístok obohaťte o semená, mandle, olivový olej, slnečnicové a ľanové semienka, avokádo. Obsahujú minimum rýchlych cukrov a dostatok vlákniny, a tak prospievajú bunkám.
  • Na odstránení prekyslenia sa podieľajú minerály ako vápnik, draslík a horčík, preto dbajte na ich dostatočný prísun.

DISKUSIA K ČLÁNKU (1)

Diskusia k článku - Priberáte? Pociťujete únavu? Možno trpíte prekyslením organizmu!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

kurtymartin@gmail.com
kurtymartin
 25.9.2015 14:40

Prekyslenie organizmu je oveľa závažnejšie ochorenie a dosiahnúť odkyslenie a optimálnu hladinu pH je ťažšie ako sa zdá. Skúšal som to stravou, pohybom, pitným režimom a ďalším, no priaznivé účinky odkyslenia sa nedostavovali. Pomohlo mi až Alkalio http://alkalio.sk/, jeho 19 účinných látok účinne odkyslí organizmus. Priaznivé účinky odkyslenia som pocítil už za pár dní

 

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.