30. OKT 2012

Power Walking zmení vašu každodennú prechádzku na spaľovanie tukov

Mirka

Domnievate sa, že chôdza je z hľadiska spaľovania tukov a tvarovania tela neefektívna? Omyl, pretože s Power Walking môžete dokázať oveľa viac, ako ste si doteraz mysleli. 

Pohyb na čerstvom vzduchu odporúčajú lekári, odborníci na výživu i fitness tréneri. Chôdza, človeku najprirodzenejší druh pohybu, je vhodná pre každého – zdravých, obéznych, štíhlych, mladých, starých i tých, ktorí majú problémy s kĺbmi, šľachami a väzivami. Ak sa vám podarí správnym spôsobom „kopnúť do vrtule“, z obyčajnej chôdze sa stane prostriedok zhadzovania tuku a tónovania svalov.

Zoznámte sa s Power Walking

Power Walking predstavuje rýchlu alebo dynamickú chôdzu, ktorá má svoje presné pravidlá. Pri ovládaní správnej techniky sú do pohybu začlenené stovky kostí a svalov. Rýchla chôdza prospieva srdcu a je postrachom nadbytočného tuku. Osem kilometrov rýchlej chôdze spáli až 340 kalórií! Power Walking nezaťažuje kĺby, pretože je akýmsi medzistupňom medzi ľahkým behom a chôdzou. Má pozitívne prínosy pre celkové zdravie a psychiku. Pri rýchlej chôdzi si môžete družne „pokecať“ s priateľmi, pretože ak dokážete rozprávať, idete optimálnym tempom.

Ako začať s Power Walking?  

V prvom rade si stanovte reálne ciele. To znamená, zvážte možnosti, koľko času môžete pohybu venovať. Svoj tréningový plán, resp. cieľ podporte vhodnou motiváciou. Vyzbrojte sa kvalitným odevom a topánkami!

Nevyhnutnou súčasťou každého tréningu je rozohriatie a strečing. Nepodceňujte ich ani pri rýchlej chôdzi. Predídete tak prípadným zraneniam a natiahnutým svalom. Úvodnej fáze každého cvičenia venujte aspoň 5 minút. S rýchlou chôdzou začínajte postupne 15 minútami 3-krát týždenne, ktoré postupom času predĺžite na hodinu a viac.

Ako začať s Power Walking


Správna technika Power Walking je najdôležitejšia

Pri rýchlej chôdzi je nevyhnutné, aby bol chrbát vzpriamený a hlava v neutrálnej polohe. Hlava, krk, chrbát i končatiny sú uvoľnené.  Pohľad smeruje dopredu, čiže pred seba. Horné končatiny sú ohnuté tak, že v lakťoch je priamy uhol a dlane sú zovreté v päsť. Ruky sa hýbu v takom istom tempe ako nohy. Dôležitá je správna technika došľapovania. Prsty nôh smerujú dopredu, nie dovnútra ani smerom von. Pri rýchlej chôdzi platí, že prvá sa zeme dotýka päta. Od päty sa pohyb zvažuje smerom ku špičke, ktorá tiež slúži na dostatočné odrazenie sa. Pozor na dýchanie, ktoré zohráva rovnako podstatnú úlohu. Dýchajte pravidelne v rytme krokov, ak treba aj s otvorenými ústami. Vyhnite sa predlžovaniu krokov, ktoré je neefektívne. Pri rýchlej chôdzi sú ideálne krátke a rýchle kroky.

Nevládzete? Do kondície vás dostane intervalový tréning!

Power Walking bol, je a bude vždy len rýchlou chôdzou. Ak nevládzete, skúste to s intervalovým tréningom – pravidelným striedaním pomalších a rýchlych fáz. Týmto spôsobom si nielen vybudujete kondíciu, ale spálite aj kvantum kalórií.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Power Walking zmení vašu každodennú prechádzku na spaľovanie tukov

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 856
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.