29. FEB 2012

Power Plate – 1,5 hodinový tréning za 15 minút?

Mirka

Ste zaneprázdnení a hľadáte časovo úsporné cvičenie, ktoré je rovnako účinné ako bežný tréning? Máme pre vás skvelú správu. Cvičenie s Power Plate ponúka presne to, čo hľadáte!

Zamilovali si ho hviezdy ako Madonna či Donnatella Versace. Nielen ony, ale aj ďalšie stálice šoubiznisu nedajú na trendový prístroj na cvičenie dopustiť. O tom, že je naozaj účinný, svedčia mnohé vedecké štúdie. Preukázané sú výsledky v oblasti chudnutia, budovania svalovej hmoty a ďalších smerov, ktoré si dnes v skratke predstavíme.

Power Plate je obľúbenou cvičebnou pomôckou profesionálov, rehabilitačných pracovníkov a efektívnym nástrojom na chudnutie pre amatérov. Je vhodný pre všetky vekové kategórie s rozličnou úrovňou fyzickej zdatnosti.

Power Plate je prístroj založený na unikátnej technológii trojrozmerných vibrácií. Prístroj využíva tzv. akceleračný princíp tréningu. Pri cvičení sú „pracujúce“ svaly konfrontované vibráciami, na ktoré prirodzene reagujú a následne vznikajú intenzívne svalové kontrakcie. Akceleračný tréning je vo svojej podstate založený na podobnom princípe ako cvičenie so závažiami s tým rozdielom, že sa minimalizuje riziko zranenia, pretože sú chránené väzivá, kĺby a svaly.

Tréning s Power Plate je vysokoúčinný, znižuje riziko zranení a najmä skracuje čas cvičenia. K dosiahnutiu viditeľných výsledkov stačí šesťtýždňový tréning trikrát týždenne v trvaní 15 minút.

Aké pozitíva prináša Power Plate?

  • Prináša významnú časovú úsporu (napr. 1,5 hodinový tréning trvá s Power Plate 15 minút, bežné 15 minútové zahriatie je možné s Power Plate dosiahnuť za rekordných 45 sekúnd),
  • podieľa sa na aktívnom zvyšovaní svalovej sily a tonusu, pričom pri bežnom tréningu je zapojených 40 percent, pri tréningu s Power Plate až 97 percent svalových vlákien,
  • zlepšuje rozsah pohybu, rovnováhu a celkovú koordináciu,
  • ovplyvňuje krvný obeh, následne podporuje metabolizmus a zabezpečuje chudnutie,
  • eliminuje prípadné zranenia svalov, kĺbov a skracuje čas rehabilitácie,
  • znižuje pocity únavy,
  • podporuje premenu tuku na svaly, ktoré sú zárukou trvalého schudnutia a príťažlivých kriviek,
  • pôsobí proti celulitíde,
  • pravidelné cvičenie vedie k zvýšeniu hustoty kostnej hmoty, čo vedie k eliminácii osteoporózy,
  • stabilizuje tvorbu stresového hormónu kortizolu a stimuluje produkciu testosterónu a rastových hormónov.

Čo je dôležité pri cvičení s Power Plate?

Cvičenie s Power Plate vyžaduje dodržiavanie viacerých zásad:

  • S cvičením na prístroji začínajte pozvoľna. Sledujte tepovú frekvenciu a záťaž zvyšujte postupne.
  • Pri vykonávaní jednotlivých cvikov je dôležitý správny postoj, ktorý zaručí správne zaťaženie jednotlivých svalových partií.
  • Cviky určené pre jednu svalovú skupinu kombinujte s cvikmi, ktoré pôsobia na viaceré svalové skupiny (napr. drepy a biceps, kliky a triceps).
  • Pite dostatok tekutín!
  • Pri vibračnom tréningu majte nohy ohnuté, aby nedošlo k poškodeniu kĺbov.

4 nevýhody Power Plate

Hoci je Power Plate atraktívnym cvičebným prístrojom, nie je dokonalý. Napriek tomu, že pomáha pri budovaní svalového tonusu a flexibility, neprináša takmer žiadne kardiovaskulárne výhody. Je pomerne nákladnou investíciou, ktorá si vyžaduje dostatočný priestor v interiéri. Power Plate nie je všestranným zázrakom na cvičenie, je nutné kombinovať ho s inými druhmi športovej aktivity.

Zdroj: powerplate.com


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Power Plate – 1,5 hodinový tréning za 15 minút?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.