24. JAN 2013

Joga ako prvá pomoc pri stave po opici

Občas sa aj v našom zdravom životnom štýle naskytnú chvíle, ktoré sa postarajú o poriadnu výhybku nášho tela z nadobudnutej rovnováhy. Takými situáciami sú napríklad rôzne večierky, po ktorých sa človek niekedy zobudí s poriadnou opicou. Dostať sa z opice vám môže pomôcť joga. A potrebovať budete iba pár minút.

Všeobecne známym faktom je, že cvičenie pomáha pri detoxikácii organizmu. Inak povedané, cvičenie vám pomôže vyplaviť z tela toxíny, ktoré ste napríklad vo forme alkoholu do seba dostali. Zrejme nám dávate za pravdu. Zároveň sa určite pýtate, ako asi dokážete cvičiť v tom zúfalom stave.

Samozrejme, nemáme na mysli cvičenie ako aerobik alebo spinning, pri ktorých by ste v „normálnom“ stave kvalitne vypotili všetky toxíny z tela von. Máme pre vás úplne jednoduchý a nenáročný cvik, ktorý má korene v joge.

Jogou v boji proti opici

Joga má mnoho blahodarných účinkov rovnako na naše telo, ako aj myseľ. Preto niet divu, že v nej nachádzame pomoc aj v stave po opici. Jednou zo základných pozícii v joge je pozícia dieťaťa. Kto jogu cvičí, presne vie, akú pozíciu máme na mysli. Kto ju nepozná, toho s ňou zoznámime.

Na pomoc prichádza pozícia dieťaťa

Skôr než sa pustíte do jej prevedenia, vedzte, že táto jogová pozícia pomáha povzbudiť krvný obeh a podporuje likvidovať alkohol. Obnovuje rovnováhu a navodzuje harmóniu tela. V joge sa táto pozícia nazýva aj Balásana a patrí k uvolneným pozíciam.

dietaii

Správne prevedenie pozície dieťaťa

 

  • Posaďte sa na päty, s kolenami k sebe a zhlboka dýchajte
  • S ďalším výdychom sa pomaly predkloňte v páse (pohyb vychádza z pánvy), trup vyťahujte z pásu a ťahajte ho k zemi. Oblasť srdca vám teraz spočíva na stehnách a čelo na podložke alebo na zemi. Ak máte problém dostať čelo na zem, použite vankúš, na ktorý si položíte hlavu.
  • Ruky natiahnite pozdĺž tela, dlaňe smerujú nahor
  • Neustále zhlboka dýchajte. Dych pomáha rozprúdiť činnosť vašich orgánov, ktoré naštartujú proces detoxikácie.
  • V polohe dieťaťa skúste vydržať 5 až 10 nádychov a výdychov. Alebo tak dlho, ako je vám to pohodlé.


Táto poloha je naozaj veľmi nenáročná a príjemná. Ak by sa vám podarilo dostať do stavu po opici, rozhodne ju vyskúšajte.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Joga ako prvá pomoc pri stave po opici

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.