15. OKT 2011

Fletcher Pilates - následovník pilates cvičenia

Tinka

Milovníci body & mind cvičení pozor! Do našich fit centier prichádza jemne upravené pilates cvičenie. Má názov Fletcher Pilates. Viac sa o tejto metóde dočítate v tomto článku.

Ron Fletcher bol tanečník v skupine Marthy Graham v N.Y.C., keď ho v r.1946 chronické zranenie kolena priviedlo k Josephovi a Clare Pilates.

Ron bol prvý učiteľ, ktorý priniesol cvičenie pilates na západné pobrežie USA a uviedol ho medzi známe osobnosti, ako Barbra Streisand a Candace Bergen. Použitím metódy, ktorú sa naučil od Joa a Clary a tanečného štýlu Marthy Graham a Yeichi Nimuru rozvíjal pilates metódu. Následne na to vytvoril inovácie ako The Standing Towel Work a Percussive Breathing.

Jeho technika je veľmi podobná pôvodnému učeniu, inovoval ho len o niekoľko drobností. Jeho hodiny sú charakteristické špecifickým dýchaním a pri cvičení používa špeciálne pomôcky towels (špeciálne uteráky).

Fletche Pilates sa radí k najúčinnejších fitness programov, ktoré sa v priebehu storočia objavili. Ide o jeden z najúčinnejších cvičebných programov zameraný na rovnomerné vyváženie povrchových a hlbokých svalov ľudského tela, udržanie telesnej kondície, zlepšenie pohybového aparátu ako aj zdokonalenie správneho postoja i pohybovej koordinácie.

Ako to funguje?

Pilatesove cvičenie sa ako jedno z mála sústreďuje na hlboký svalový stabilizačný systém, teda na malé neviditeľné svaly, tzv. hĺbkové, ktoré držia našu kostru. Obsahuje 32 základných cvikov, ktoré si inštruktor môže modifikovať. Riadi sa šiestimi základnými princípmi – koncentráciou, kontrolou, centrom tela, plynulosťou, presnosťou a dýchaním.

Tak ako každá iná fyzická aktivita, aj Pilates si vyžaduje pravidelnosť. Najoptimálnejšie je navštevovať hodiny dva - až trikrát týždenne. K cvičeniu potrebujete vašu plnú sústredenosť a vôľu, pohodlný odev (cvičí sa naboso) a pravidelný príjem tekutín.

Pre koho je vhodný?

Je určený všetkým vekovým skupinám, čiže od detí, až po seniorov, fyzicky aktívnym, aj menej aktívnym ľuďom. Odporúča sa ako pokračovanie rehabilitačnej liečby, dopĺňa všetky pohybové činnosti, akými sú beh, plávanie, chôdza, golf, lyžovanie.

Využívať ho môžu ľudia s jednostranným zaťažením svalových skupín, ako sú hudobníci, počítačoví operátori, športovci. Metódu využívajú aj kulturisti ako kompenzáciu svojho tréningového programu, zlepšuje ich ohybnosť a rozvíja symetriu tela. Týmto cvičením predchádzame napätiu v krku a ramenách, slúži ako prevencia osteoropózy, inkontinencie.

Vynikajúce aj pre tehotné ženy a ženy po pôrode

  • Pomáha vytvoriť silné brušné steny ešte pred otehotnením (silné brucho je oporou pre plod) a udrží ich behom tehotenstva, aj po ňom
  • Cvičenie posilňuje chrbtové svalstvo, ktoré zabráni bolestiam v krížoch z nosenia veľkého brucha
  • Udržuje svaly panvového dna spevnené pre pôrod, aj po pôrode
  • Pohyby sú kontrolované, žiadne trhanie a švihy, ktoré môžu spôsobiť poškodenie šliach a väzív
  • Cvičenie upravuje dýchanie

 

Je vhodná aj pre ľudí s nadváhou a chronickými bolesťami chrbtice.


DISKUSIA K ČLÁNKU (2)

Diskusia k článku - Fletcher Pilates - následovník pilates cvičenia

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

Ladymum
Ladymum
 18.10.2011 8:57

Myslim v BA.

 
Ladymum
Ladymum
 18.10.2011 8:57

Vie mi niekto povedat kde sa cvici tento typ pilatesu?

 

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.