Dajte zbohom únave vďaka minerálke s obsahom B vitamínov

Mirka

Ste milovníkmi minerálnych vôd? Najnovšie môžete siahnuť po takých, ktoré obsahujú nielen potrebné minerály, ale sú aj zásobárňou B vitamínov. 

Dajte zbohom únave i vyčerpaniu vďaka minerálke s obsahom B vitamínov
6. OKT 2016

Vďaka minerálnej vode Budiš s obsahom B vitamínov môžete predchádzať jesennej únave, fyzickému i psychickému vyčerpaniu. Minerálky Budiš obsahujúce béčka sú dostupné v troch chutiach – acerola, dula a quave. Podľa výrobcu 1,5 l takejto minerálky dodá do tela potrebnú dennú dávku vitamínov skupiny B, konkrétne vitamínov B3, B5, B6, B7 a B12. Ak si teda denne v rámci vyváženého pitného režimu doprajete 0,5 litra Budiš minerálky s obsahom B-komplexu, v kombinácii s pestrou stravou sa vám podarí predchádzať mnohým zdravotným problémom, ktoré súvisia s deficitom B vitamínov, ale aj horčíka, vápnika, sodíka a draslíka.

Pozrime sa však bližšie na význam B vitamínov pre naše zdravie.

B vitamíny a ľudské zdravie

B vitamíny ako celok pomáhajú premieňať potraviny na energiu, majú priaznivý vplyv na činnosť nervovej sústavy, podporujú zdravie pokožky i vlasov. Hoci je najlepšie B vitamíny prijímať prostredníctvom prirodzenej stravy, v prípade nutnosti výživových doplnkov je vhodné zakúpiť si také, ktoré obsahujú všetky B vitamíny, nakoľko sa vitamíny skupiny B vyznačujú synergickým pôsobením.

Vitamín B1

Prvý z B vitamínov sa označuje aj ako protistresový vitamín. Jednou z jeho úloh je premieňať sacharidy na energiu. Pomôže aj pri náladovosti a ťažkostiach so spánkom.

  • Zdroje: strukoviny, trstinová melasa, pšeničné klíčky, celé zrná, arašidy, fazuľa, špenát, kel

Vitamín B2

Pripisuje sa mu antioxidačné pôsobenie, vďaka čomu pomáha predchádzať vzniku ochorení a predčasnému starnutiu. Má vplyv na tvorbu červených krviniek a podporuje výkonnosť.

  • Zdroje: mandle, mlieko, mliečne výrobky, vajíčka, ružičkový kel, špenát, sójové bôby, divoká ryža

Vitamín B3

Podobne ako ďalšie B vitamíny priaznivo ovplyvňuje naše duševné rozpoloženie, zvyšuje hladinu dobrého HDL cholesterolu a podporuje metabolizmus.

  • Zdroje: červené mäso, fazuľa, listová zelenina, mlieko, droždie, vajíčka

Vitamín B5

Zúčastňuje sa metabolizmu tukov a bielkovín, ovplyvňuje produkciu hormónov, má priaznivý vplyv na zdravie pokožky.

  • Zdroje: mäso, vajíčka, mliečne výrobky, avokádo, strukoviny

Vitamín B6

Spolu s vitamínmi B9 a B12 reguluje hladinu homocysteínu, aminokyseliny, ktorá sa dáva do súvislosti so vznikom viacerých zdravotných problémov. Vitamín B6 tiež ovplyvňuje náladu a kvalitu spánku.

  • Zdroje: hydina, tunika, losos, šošovica, slnečnicové semená

Vitamín B7

Má zásluhu na udržiavaní zdravia pokožky, vlasov i nechtov. Zároveň pomáha regulovať hladinu krvného cukru.

  • Zdroje: mäso, ryby, karfiol, orechy, droždie

Vitamín B9

Dáva sa do súvislosti s prevenciou depresie a zabraňuje strate pamäti. Kyselina listová je veľmi dôležitá pre tehotné ženy a zdravie nenarodeného dieťaťa.

  • Zdroje: listová zelenina, mlieko, fazuľa, cvikla, losos, špargľa

Vitamín B12

Je bojovníkom proti anémii i chorobám nervovej sústavy. Spolu s kyselinou listovou znižuje hladinu škodlivého homocysteínu v krvi.

Zdroje: ryby, mliečne výrobky, vajíčka, mäso

Zdroj foto: pixabay.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o:

Aj športovci trpia deficitom vitamínu a. odnesie si to aj imunitaAj športovci trpia deficitom vitamínu A. Odnesie si to i imunita

Športový výkon závisí nielen od kvality tréningov, ale aj dostatku živín v organizme. Nesmie chýbať ani vitamín A.

 

Antioxidant selén ochraňuje svalstvo a ovplyvňuje výkonnosťAntioxidant selén ochraňuje svalstvo a ovplyvňuje výkonnosť

Je dôležitým antioxidantom, ktorý má obrovský význam aj pre športujúcich ľudí. Chráni svaly a má vplyv aj na samotný výkon. 

 

Leňošiť, alebo byť v pohybe? aktívne dovolenky sú čoraz viac vyhľadávané!Čoraz viac ľudí trpí nedostatkom vitamínu D

Svetom sa šíri nová epidémia a začína trápiť čoraz viac ľudí. Na prvé počutie to neznie hrozivo, ale faktom zostáva, že naše telo vitamín D potrebuje ako soľ.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Dajte zbohom únave vďaka minerálke s obsahom B vitamínov

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2523
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.