31. OKT 2016

Ako počas diéty neskĺznuť späť do starých koľají?

Veronika Shoebridge

Byť motivovaný k strate hmotnosti je dôležité. Zostať motivovaný počas celého procesu chudnutia, je však absolútne kľúčové. 

Motivácia je veľmi dôležitým impulzom všetkých vecí, do ktorých sa ľudia púšťajú. Čo toto slovo vlastne znamená?

Motivácia je v slovníku definovaná ako psychologický proces, ktorý aktivuje ľudské správanie a dáva mu účel a smer. Je to vnútorná hnacia sila, ktorá nás ľudí ženie vpred k uspokojeniu našich nenaplnených potrieb.

Motivácia je teda, inými slovami povedané, veľké chcenie niečo dosiahnuť, byť lepším, byť prvým alebo jednoducho dokázať, že práve ja na to mám.

Motivácia a diéta

Práve pri chudnutí hrá motivácia veľmi dôležitú úlohu. Ľudia zvyknú zväčša chudnúť preto, aby si zlepšili svoj zdravotný stav, zvýšili si sebavedomie, či páčili sa iným. Rozdiel je ale v tom, či človek, ktorý sa už raz na redukciu hmotnosti dal, uspeje, alebo to vzdá hneď v prvých dňoch. To druhé sa stáva, ak si chudnúci človek už od úplného začiatku na seba začne klásť až príliš nerealistické nároky a ak ich pri prvej príležitosti nesplní, motivácia je zrazu fuč a klasická dennodenná rutina je späť.

Motivácia však nie je len jedna. Môže mať viacero druhov, resp. podôb.

2 druhy motivácie

Konkrétnejšie: vnútorná a vonkajšia. To sú dva základné druhy.

Vnútorná je silnejšia. Človek sa pre niečo, napríklad chudnutie, rozhodne sám od seba a bez akéhokoľvek tlaku okolia alebo iných externých vplyvov. Ide tu o dlhodobé úsilie, ktoré musí byť podmienené racionálnym, uváženým a poriadne premysleným rozhodnutím.

Vonkajšia je slabšia, pretože je z väčšej časti podmienená tlakom okolia. Trvá väčšinou len krátkodobo a nadšenie rýchlo opadne alebo sa stratí.

Najdôležitejšie je nestratiť ju

Pri diéte je najdôležitejšie motiváciu si neustále držať a nestratiť ju. Toto sa dá dosiahnuť pomocou niekoľkých veľmi jednoduchých tipov.

  • Vždy majte na mysli a hlavne na očiach svoj koncový cieľ. To vás bude neustále tlačiť a pripomínať vám, čo bolo dôvodom toho, že ste s diétou vôbec niekedy začali.
  • Dávajte si splniteľné a realistické ciele a svoj koncový cieľ si rozkúskujte" na menšie časti, ktoré nebude problém plniť. To vás bude udržiavať neustále motivovaných a budete sa posúvať ďalej, resp. bližšie ku svoju konečnému veľkému, vysnívanému cieľu.
  • Odmeňte sa. Nemyslíme tým teraz niečo obrovské a drahé. Odmena má mnoho podôb a veľakrát aj úplná maličkosť vie urobiť obrovskú radosť. Po každom menšom dosiahnutom mini” cieli si, napr. doprajte masáž alebo si kúpte nové topánky. A po dosiahnutí veľkého cieľa si za odmenu doprajte niečo väčšie. Napríklad dovolenku pri mori, kde ukážete svoju novú postavu, sebavedomie a dobrý pocit zo samého seba napríklad v krásnych nových plavkách.
  • Príležitosť schudnúť natrvalo i podporu v podobe motivácie vám ponúka aj eDiéta. To je príležitosť, ktorá sa jednoducho neodmieta. 

evelyn nl i

Zdroj foto: pixabay.com


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako počas diéty neskĺznuť späť do starých koľají?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.