7. NOV 2016

16 tipov na každý deň, ktoré pomôžu schudnúť

redakcia

Za tukové vankúšiky na našom tele môže nevyvážená strava, sedavý spôsob života, stres, nedostatok spánku a mnoho ďalších faktorov. 

Podľa American College of Sport Medicine presedí priemerný Američan viac ako 8 hodín denne. Ak sa k tomu pridá neprimerané množstvo nezdravej stravy, niet sa čomu čudovať, že Američania majú problém s obezitou. Na Slovensku je síce situácia o niečo lepšia, avšak aj u nás pribúda množstvo ľudí, ktorí trpia nadváhou a obezitou. Čo s tým? Samozrejme, najlepšie je celkovo upraviť stravovacie návyky a začať sa viac hýbať. Avšak pomôcť môžu aj malé zmeny, ktoré urobíte v rámci dňa. Tu je niekoľko tipov:

  • Ak cestujete hromadnou dopravou, tak si nesadajte, ale postojte. Takisto môžete vystúpiť o jednu zastávku skôr a prejsť sa.
  • Naučte sa namiesto výťahu v paneláku či v práci využívať schody.
  • Idete do obchodu iba po niekoľko položiek nákupného zoznamu? Použite košík a nie nákupný vozík.
  • Ak vozíte deti na krúžky alebo do školy, vždy ich odprevaďte až ku dverám a neseďte v aute.
  • Počas sledovania televízie sa choďte počas reklamy prejsť a napite sa vody.
  • V práci sa každú hodinu poprechádzajte. Využite na pohyb každú možnosť – zájdite ku kopírke, za kolegami do vedľajšej kancelárie i na obed do reštaurácie choďte po vlastných.
  • Pri diskutovaní s kolegami postojte alebo sa prechádzajte.
  • Zamerajte sa na kvalitný pitný režim počas celého dňa. To znamená, pite čistú vodu, neochutené minerálne vody či bylinkové čaje.
  • Ku každému hlavnému jedlu si pridajte ovocie alebo zeleninu.
  • Využite služby lokálnych dodávateľov ovocia a zeleniny (tzv. lokálne debničky) a nakupujte ovocie a zeleninu od nich.
  • Nájdite si niečo, čo vám pomôže lepšie zvládať stres.
  • Snažte sa väčšinu jedál pripravovať doma – budete vedieť, čo obsahujú a vyhnete sa aj množstvu prídavných látok, akou je napríklad glutaman sodný.
  • Jedlo si servírujte na menších tanieroch a vychutnajte si ho v pokoji.
  • Namiesto bieleho pečiva si kupujte kvalitné celozrnné.
  • Začnite si viesť stravovací denník. Je dokázané, že tí, ktorí si zapisujú to, čo zjedia, skonzumujú o 15 % menej jedla ako ostatní.
  • Zhruba 15 minút pred každým jedlom si doprajte 2 poháre vody.

Potrebujete komplexný plán? Skúste krabičkovú diétu

Ak patríte medzi tých, ktorí schudnú iba vtedy, keď majú presne stanovený jedálniček a jedlo pripravené na mieru, vyskúšajte krabičkovú diétu. Môžete sa tešiť nielen na úbytok kilogramov, ale aj príval energie a pozitívnej nálady. 

evelyn nl i

Zdroj foto: pixabay.com


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 16 tipov na každý deň, ktoré pomôžu schudnúť

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.