30. JAN 2017

Cviky, ktoré môžete cvičiť počas menštruácie doma

Sú jednoduché a prinesú úľavu od bolesti.

Menštruácia môže trvať aj týždeň, a ak ste zvyknuté cvičiť pravidelne, môže takáto prestávka dosť výrazne pokaziť váš tréningový režim. Je však pravda, že počas týchto dní je treba cvičenie obmedziť, ale určite s ním netreba úplne prestať.

Prečo cvičiť počas menštruácie?

Platí, že pri pohybe, aj keď iba minimálnom, sa viete sústrediť na inú vec, ako na bolesti a tým pádom si zlepšiť náladu. Okrem toho sa vyplavujú endorfíny a enkefalíny, ktoré tiež veľmi účinné pôsobia proti menštruačným kŕčom.

Cviky určené priamo k uvoľneniu nepríjemnej bolesti pri menštruácii

Vytáčanie kolien v ľahu

Ľahnite si na chrbát, pokrčte nohy a upažte. Dlane smerujú hore. S výdychom vytočte kolená a krížovú časť doľava, hlavu otočte doprava. Vydržte 10 sekúnd a pomaly sa vráťte späť. To isté zopakujte aj na druhú stranu. Opakujte 10-krát na každý bok.

Mačka

Kľaknite si na štyri. Nohy si dajte na šírku bokov a kolená pod bedrá. Ruky majte kolmo pod plecami. Postupne prenášajte váhu z dlane do dlane, z dlane do kolena, z kolena do kolena, z kolena do dlane a z dlane znovu do dlane. Takto pomaličky krúžte 10-krát jedným a 10-krát druhým smerom.

Otáčanie chrbtice v sede

Posaďte sa do tureckého sedu, pričom chrbát majte vyrovnaný. Dlane si silno spojte pred telom vo výške ramien. Svižne otočte trup doľava a súčasne ľavý lakeť dozadu, pohľad smeruje ponad ľavé rameno dozadu. Následne vykonajte na pravú stranu. Opakujte 10-krát na obe strany.

Koleno na hrudníku

Ľahnite si na chrbát s jednou nohou natiahnutou a druhou ohnutou v kolene. Ohnutú nohu si chyťte za koleno oboma rukami a pritiahnite ju k hrudníku a k brade. V tejto polohe zotrvajte 5 minút a následne nohy vymeňte.

Vytočenie v sede

Sadnite si na podlahu, pričom pravú nohu ohnite v kolene a oprite si ju o vonkajšiu časť ľavej vystretej nohy. Chodidlo pravej nohy nechajte na podlahe. Trup otočte doprava, lakťom ľavej ruky zatlačte do kolena pravej nohy, pozerajte sa za seba a pravou rukou sa opierajte o zem. Po piatich minútach opakujte na druhú stranu.

Ak budete túto zostavu cvičiť počas menštruácie, prežijete ju s úsmevom a v pohode. 

Zdroj: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Ako často meniť svoj tréningový plánAko často meniť tréningový plán?

Veľkou výhodou cvičenia je, že môžete vyskúšať množstvo cvikov a techník. 

 

Chcem menší a pevný zadok. ako na to?Chcem menší a pevný zadok. Ako na to?

Pevný zadok nie je iba centrom zvýšenej pozornosti, ale aj určitým znakom zdravia.

 

FOTO: funkčný tréning na chudnutie pre ženy s nadváhouFOTO: Funkčný tréning na chudnutie pre ženy s nadváhou

Ak sa vám po sviatkoch stalo, že ste pribrali nejaké tie kilá navyše a po pohľade do zrkadla ste sa rozhodli schudnúť, jedným z účinných spôsobov, ako to dosiahnuť, je začať vykonávať funkčný tréning. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Cviky, ktoré môžete cvičiť počas menštruácie doma

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1325
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.