28. SEP 2011

Po letnom bicyklovaní nastupuje spinning

Tinka

Leto sa pomaly končí, čo platí aj pre všetky outdoorové športy. Je čas opať sa rozlúčiť s bicyklovaním na čerstvom vzduchu. Ale nezúfajte! Skvelou náhradou vám vie byť aj spinning.

Krásnym slnečným dňom síce ešte neodzvonilo, ba naopak máme tu krásnu teplú jeseň. Ako to už býva „zvykom“,  tak aj tento rok po jeseni príde zima :) Na zimu opäť odložíme svojich dvojkolesových kamošov – bicykle do pivnice. Ale bol by v tom čert, keby sme nemali aj za tento spôsob pohybu na čerstvom vzduchu náhradu. Čerstvý vzduch nám už síce bude prúdiť len cez okno "fitka", ale predsa! Po lete totiž nastupuje spinning!

Definícia spinningu v jednej vete

Spinning je energeticky účinné skupinové cvičenie na stacionárnom bicykli (spinbike, spinner) spájajúce hudbu, motiváciu a ľudskú predstavivosť.

S čím môžete pri spinningu rátať

  • je ideálnym prostriedkom k schudnutiu. Pri jednej 45 - 60 minútovej lekcii priemerne spálite 400 až 700 KCal, čo je 12-krát viac ako pri aerobiku, pričom nezaťažujete svoje kĺby. Pravidelný spinning tréning vám pomôže účinne tvarovať a spevňovať vašu postavu. Získate pevný zadoček a štíhle nohy.
  • spinning program umožňuje špecializovanú prípravu pre všetky druhy športov. S pomocou merača tepovej frekvencie je možné simulovať konkrétnu tréningovú záťaž - vytrvalosť, rýchlosť, výbušnosť a aj intervalový tréning.
  • nemusíte byť vrcholoví športovci, dokonca nemusíte nikdy predtým športovať a napriek tomu môžete zájsť na spinning. Nemusíte sa učiť žiadne zložité pohyby. Budete nenásilným spôsobom pracovať na svojej fyzičke a zároveň prečistíte svoju myseľ - a to bez ohľadu na vek a hmotnosť.
  • nielen faktor chudnutia je najväčšou výhodou „aerobiku na bicykli“. Účinne popracujete aj na sile, vytrvalosti a pevnejšej postave. Najviac zaťažené je kompletné svalstvo dolných končatín vrátane sedacích svalov, neustálym striedaním pozícií na bicykli však pocítite aj prácu paží, chrbta a najmä spodnej časti brucha.
  • pravidelným prevádzaním tejto aktivity vytvarujete teda v konečnom dôsledku celé telo. Nebojte sa veľkého nárastu svalov, pri aeróbnej forme tréningu vám také niečo určite nehrozí.

 

Tak čo poviete? Myslím, že takto sa dá prečkať zima viac než v pohode a vy rozhodnete nemusíte vešať hlavu. Práve naopak! Smelo vykročte za bicyklovaním do posilňovne.

Prajeme Vám rýchle a poslušné nohy na stacionárnom bicykli :)


 


DISKUSIA K ČLÁNKU (3)

Diskusia k článku - Po letnom bicyklovaní nastupuje spinning

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

Be Fit
Be Fit
 30.9.2011 8:08

cyrus: tak to si super, ze davas 90 minut :) tam som sa este nedostala.

 
cyrus
cyrus
 29.9.2011 12:20

Spinning je super, ja som si oblubila a chodim pravidelne, ked uz sa neda na cerstvom vzduchu nic robit..Super je, ze nabudi a nic ma po nom neboli..a ked uz nevladzem, tak dobry instruktor vie namotivovat a ficim si dalej..Uz absolvujem dokonca ja 90 minutovy :)

 
Be Fit
Be Fit
 29.9.2011 10:23

Som hrozne rada, ze aj u nas sa rozmohol spinning, lebo mi milujem bicyklovanie a spinning je fakt super nahroadou. Hlavne ze to nie je nudne. Ked je dobry instruktor, tak hodina vie byt super akcna a zaujimava.smajlik - 18

 

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 860
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.